Winst voor Delftse zonnewagen

De studenten van het Brunel Solar Team hebben met hun zonne-auto Nuna11s de Sasol Solar Challenge in Zuid-Afrika gewonnen. Vrijdag 9 september ging in Johannesburg de achtdaagse race voor zonnewagens van start. Na ruim 4000 kilometer eindigde de Nuna 11s als winnaar. Het Belgische Agoria Solar Team werd tweede.

Al de hele week waren de teams in een nek-aan-nek-race verwikkeld. Op de laatste racedag voerden de Belgen de ranglijst aan, maar door problemen met de batterij moest het team de race tijdelijk staken, waardoor de Delftse studenten de koppositie weer overnamen.

Sasol Solar Challenge
De Sasol Solar Challenge is een achtdaagse race voor zonneauto’s dwars door Zuid-Afrika over een afstand van 2.500 kilometer. Het team dat binnen de gestelde tijd de meeste kilometers maakt, wint de race. Daarvoor is de route voorzien van ‘loops’ die de teams meerdere keren kunnen ronden om de kilometerteller omhoog te jagen. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl