Winkelwagenrazzia

Enkele tientallen winkelwagens à 450 gulden per stuk vorderde een Groningse Albert-Heijn vestiging afgelopen week in studentenflat Selwerd. Een door de flatbewoners gevreesde winkelwagenrazzia met politieoptreden bleef uit. De inzamelingsactie was een gevolg van de weigering van een flatbewoner ‘zijn’ wagentje af te staan aan een AH-medewerker die rondom de flat wagentjes inzamelde. De manager van het supermarktfiliaal werd daarop zo boos dat hij de bewoners sommeerde alle wagens in leveren, dus ook de als glasbak of vuilniswagen in gebruik zijnde exemplaren in gangen. Van winkelwagenloze gangen is na de actie overigens nog geen sprake: bierkratten worden nog onverminderd vervoerd met winkelwagentjes van Aldi, Edah of C1000.