Wim T. Schippers houdt Delftse wetenschapsquiz

Hoewel de nieuwe bibliotheek al enkele maanden open is, wordt deze morgen door prins Johan Friso officieel geopend. BibliotheekPrins Friso, oud TU-student lucht- en ruimtevaart, zal een nieuw zoeksysteem in werking stellen: de ‘onderwerpsgids’.

De opening, om vier uur, wordt ’s ochtends voorafgegaan door twee symposia: @VENTURE, over de toekomst van de informatievoorziening in technisch Nederland, en een over elektronisch publiceren. Minister Ritzen houdt ’s middags een toespraak.

Na de opening vindt in de hal van de bibliotheek de Delftse variant van de Nationale Wetenschapsquiz plaats. De presentatie is in handen van Wim T. Schippers.

In aanloop naar de officiële opening werkte de bibliotheek afgelopen dagen aan een oplossing voor problemen die de nieuwbouw veroorzaakt heeft. De draaikasten in het boekenmagazijn klemmen niet meer. En de ruimte tussen de tegels bij de ingang wordt verkleind. Het probleem met de wijkjeugd die computers bezet houdt, probeert men in te perken door strengere toegangscontrole en meer contact met beveiliging en wijkagent.

Bibliotheek

Prins Friso, oud TU-student lucht- en ruimtevaart, zal een nieuw zoeksysteem in werking stellen: de ‘onderwerpsgids’. Ook ontvangt hij het eerste exemplaar van het boek ‘Bibliotheek Technische Universiteit Delft / Mecanoo architecten’, dat de ontstaansgeschiedenis van de nieuwe bieb beschrijft.