Vanaf het nieuwe jaar mogen auto’s in de TU-wijk alleen nog op parkeerplaatsen of in gemarkeerde vakken staan. Parkeren in de Jaffalaan, Huygensweg of het Zuidplantsoen wordt vanaf 1 januari streng bekeurd.
Alleen langs de rand van de Mekelweg zijn speciale parkeervakken ingestraat, waar TU’ers hun auto kwijt kunnen.
Vrij parkeren in de TU-wijk is al langer verboden, vertelt J. Hogervorst van Vastgoedbeheer. Maar omdat de verbodsborden om de haverklap verdwijnen of worden vernield, is controle door de politie lastig. Daarom zijn er vakken aangelegd.
Een streng beleid is volgens hem nodig, omdat het ‘wildparkeren’ gevaarlijke verkeerssituaties oplevert en de TU geld kost: ,,Bij het Sportcentrum rijdt iedereen over het fietspad het gras op. Dat kost ons jaarlijks twintig- tot dertigduizend gulden aan reparaties.”
Volgens Hogervorst is er genoeg ruimte op de parkeerpplaatsen achter de gebouwen, ,,alleen wil iedereen aan de voorkant staan”.
Parkeren in de Jaffalaan, Huygensweg of het Zuidplantsoen wordt vanaf 1 januari streng bekeurd. Alleen langs de rand van de Mekelweg zijn speciale parkeervakken ingestraat, waar TU’ers hun auto kwijt kunnen.
Vrij parkeren in de TU-wijk is al langer verboden, vertelt J. Hogervorst van Vastgoedbeheer. Maar omdat de verbodsborden om de haverklap verdwijnen of worden vernield, is controle door de politie lastig. Daarom zijn er vakken aangelegd.
Een streng beleid is volgens hem nodig, omdat het ‘wildparkeren’ gevaarlijke verkeerssituaties oplevert en de TU geld kost: ,,Bij het Sportcentrum rijdt iedereen over het fietspad het gras op. Dat kost ons jaarlijks twintig- tot dertigduizend gulden aan reparaties.”
Volgens Hogervorst is er genoeg ruimte op de parkeerpplaatsen achter de gebouwen, ,,alleen wil iedereen aan de voorkant staan”.

Comments are closed.