‘Als jonge ondernemer stap je in een achtbaan. Je leert continu. De leercurve is steil omhoog.’ Dat schrijft dr.ir. Frido Smulders in zijn
udelft.nl/artikel/how-to-assess-entrepreneurs-at-academic-level/33057″>blog op de website van Delta. Smulders is universitair hoofddocent Design, Innovation and Entrepreneurship. Hij onderzoekt hoe vakken over ondernemerschap een plekje in de curricula van de TU Delft kunnen krijgen. Je krijgt volgens hem pas in de vingers hoe je een bedrijf moet runnen en producten op de markt moet brengen na veel vallen en opstaan. Wat zijn de academische merites van dat leerproces; hoe moeten docenten de studenten beoordelen? Over die lastige vraag buigt Smulders zich twee jaar lang. Elke maand schrijft hij in zijn blog over zijn laatste inzichten. Studenten kunnen hem op 1 mei ontmoeten bij sport en cultuur, waar hij van 12.45 tot 13.15 uur een lunchlezing houdt. Aanmelden kan hier.
‘Drop your thesis Tim.’ Dit krijgt de Delftse masterstudent space exploration, Tim Hermans, binnenkort te horen. Niet dat er iets mis is met zijn werk, integendeel. Hermans doet mee aan het Drop Your Thesis-programma van het Europese ruimtevaartagentschap ESA. Een select groepje bachelor- en masterstudenten en promovendi krijgt de kans om experimenten uit te voeren onder gewichtloosheid. De ingenieurs mogen hun experimentele opstelling van een 122 meter hoge toren af gooien, de ZARM Drop Tower in Bremen. Dat is goed voor bijna vijf seconden gewichtloosheid. Of negen seconden met behulp van de zogenaamde katapultinstelling, waarbij het experiment eerst omhoog schiet. Hermans en zijn teamgenoten willen weten hoe vloeistoffen met magnetische nanodeeltjes zich bij nul G gedragen. Op zijn blog Managing Microgravity op delta.tudelft.nl schrijft hij over zijn avonturen.
Comments are closed.