Weer volle collegezalen

In het hoger onderwijs verdwijnt vanaf 18 februari het maximum van 75 studenten in een zaal. Dat is onderdeel van een pakket versoepelingen dat het kabinet wil doorvoeren nu blijkt dat de ziekenhuizen de huidige golf van coronabesmettingen aankunnen. Aan de mondkapjesplicht voor het hoger onderwijs verandert vooralsnog niets. Studenten en medewerkers moeten er nog altijd een dragen op de gangen. Als ze geen anderhalve meter afstand kunnen houden, is het mondkapje ook in de lessen vereist. Universiteiten en hogescholen hanteren geen coronatoegangsbewijzen, en dat blijft zo.

Protest nachthoreca
Onderdeel van het voorgenomen pakket van versoepelingen is dat de cafés tot 1.00 uur mogen openblijven. Vooralsnog gaat het aangekondigde protest van de nachthoreca op 12 februari door. Verschillende discotheken openen dan uit onvrede met de inmiddels bijna twee jaar durende sluiting hun deuren. In Delft doen Steck, De Kurk en de Oude Jan mee aan het protest, maar dan met een stille disco in de buitenlucht, om de politie te ontzien. Mensen die mee wilden doen, konden een gratis kaartje reserveren. Die kaartjes zijn uitverkocht. (HOP/ BB, Delta/SB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl