Virgiel Theater speelt musical ‘9 to 5’ in Theater de Veste

De poster voor de voorstelling ‘9 to 5’ van Virgiel Theater. (Foto: Virgiel Theater)

Wie zin heeft in een avond theater, kan op maandag 3 juni en dinsdag 4 juni terecht in Theater de Veste in Delft voor de nieuwe voorstelling van Virgiel Theater. Voor de voorstellingen op beide avonden zijn tickets verkrijgbaar via de website.

In samenwerking met de Gemeente Delft organiseert de studententheatergroep dit jaar ook een middagshow op dinsdag 4 maart. Deze voorstelling is gratis toegankelijk en bedoeld voor Delftenaren die ‘een steuntje in de rug kunnen gebruiken of gewoon zin hebben in een gezellige cultuurmiddag’, aldus de organisatoren.

Avondje uit

De musical 9 to 5 is ‘een bruisende musicalkomedie’ en biedt een ‘heuglijk middagje of avondje uit’, schrijft Virgiel Theater in een e-mail aan Delta. Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige film uit 1980. De muziek en de liedteksten zijn geschreven door de Amerikaanse superster Dolly Parton. Over het verhaal:

“Het verhaal volgt drie werkende vrouwen die hun seksistische en egoïstische baas meer dan zat zijn. Samen smeden ze een hilarisch plan om de kantoorhiërarchie op zijn kop te zetten en de zaken recht te zetten.”

Studenten zijn welkom bij de avondvoorstelling. Daarvoor kunnen toegangskaartjes worden aangeschaft op de website. Kaarten kosten 14,85 euro voor Virgilianen en 19,35 euro voor anderen.