In de bibliotheek van de TU zijn gisteren vier kunstwerken onthuld. De vier nieuwe kunstwerken werken in de bibliotheek zijn geselecteerd door de kunstcommissie BTUD, waarin onder meer Mecanoo-architect Francine Houben en de Delftse emeritus Wim Crouwel zitting hebben.
br />
Op alle openbare beeldschermen in de hal zijn sinds gisteren screensavers te zien van knipperend neon. Het ontwerp is geënt op de uithangborden van Franse drogisten, en kreeg de naam ‘Apotheek van de ziel’. Twee andere werken bestaan uit teksten op muren. In de ‘rode zaal’ staat het woord ‘Inzicht’ met manshoge letters op de muur geschilderd, waardoor de letters ‘van de muur lijken weg te lopen’, aldus de toelichting in de folder. Veertien meter hoog is de tekst ‘Kennis is de enige grondstof die groeit in het gebruik’ van Johan van Benthem, hoogleraar aan de UvA.
Het vierde kunstwerk dat gisteren onthuld werd is van de hand van Francine Houben zelf, die ook tekende voor het ontwerp van de bieb. Het zijn de tijdschriftenhouders in de centrale hal. Door het gebruik van glas lijkt het alsof de tweeduizend opgestelde tijdschriften ‘in de lucht hangen’.
De vier nieuwe kunstwerken werken in de bibliotheek zijn geselecteerd door de kunstcommissie BTUD, waarin onder meer Mecanoo-architect Francine Houben en de Delftse emeritus Wim Crouwel zitting hebben.
Op alle openbare beeldschermen in de hal zijn sinds gisteren screensavers te zien van knipperend neon. Het ontwerp is geënt op de uithangborden van Franse drogisten, en kreeg de naam ‘Apotheek van de ziel’. Twee andere werken bestaan uit teksten op muren. In de ‘rode zaal’ staat het woord ‘Inzicht’ met manshoge letters op de muur geschilderd, waardoor de letters ‘van de muur lijken weg te lopen’, aldus de toelichting in de folder. Veertien meter hoog is de tekst ‘Kennis is de enige grondstof die groeit in het gebruik’ van Johan van Benthem, hoogleraar aan de UvA.
Het vierde kunstwerk dat gisteren onthuld werd is van de hand van Francine Houben zelf, die ook tekende voor het ontwerp van de bieb. Het zijn de tijdschriftenhouders in de centrale hal. Door het gebruik van glas lijkt het alsof de tweeduizend opgestelde tijdschriften ‘in de lucht hangen’.
Comments are closed.