#Vegaterreur: varkenshouders boos op TU

Het nieuws dat de kantine op de faculteit Bouwkunde overgaat op een volledig vegetarisch aanbod, valt niet bij iedereen in goede aarde. De Telegraaf noemde het een straf, de tweet van duurzaamheidscoördinator Andy van den Dobbelsteen werd meermaals weggezet als #vegaterreur en de organisatie voor varkenshouders POV riep op Facebook op hamburgers te bakken op de campus van de TU Delft.
Die oproep van POV-voorzitter Linda Janssen kreeg bijval, verschillende varkenshouders boden al hun producten en mensen aan. Janssen: “Dat heeft ons gesterkt om de ‘hamburger-bakactie’ daadwerkelijk te organiseren”. Ze mikt daarvoor op de start van het nieuwecollegejaar omdat studenten vanwege de coronamaatregelen nu weinig op de campus zijn.
Van den Dobbelsteen laat aan AD weten om de actie te kunnen lachen, maar noemt het ‘totaal onnodig’.
Bouwkunde is maar één van de acht faculteiten. Er is op de TU Delft gewoon nog vlees te krijgen in de andere restaurants.”
(MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt