​Uitbreiding sportcentrum vanaf mei

De uitbreiding bij Sport & Cultuur gaat in mei van start en moet volgend jaar september klaar zijn. Tijdens de verbouwing blijft het complex open.

Vanwege toenemende studentenaantallen wordt Sport & Cultuur uitgebreid van tienduizend naar veertienduizend vierkante meter oppervlakte. Beide gebouwen worden aan elkaar gekoppeld via een centrale entree die de playground gaat heten en die vanaf het plein naar de sportvelden aan de achterzijde leidt.

Via de overdekte entree (met binnen en buiten een terras) zijn alle nieuwe faciliteiten te bereiken zoals:

• Een grote sporthal
  • Drie kleinere zalen voor: lichtere vechtsporten, dance & aerobics en body & mind-activiteiten zoals meditatie
  • Twee multifunctionele ruimtes die schakelbaar zijn voor allerlei activiteiten
  • Een conceptstore met horeca ’to go’. Het betreft een winkel waarin studenten hun nieuwe concepten kunnen lanceren.
  • Een fablab voor 2D en 3D technieken ten behoeve van beeldende activiteiten in Cultuur
  • Kantoorruimte met flexplekken
  • Extra opslagruimte en kleedkamers met onder meer aparte douche- en kleedhokjes
  • Horeca

Het bestaande complex krijgt een facelift. Zo wordt het sportcafé in de zomer opgeknapt: zowel het café als de keuken wordt groter. Meubilair en andere materialen worden waar mogelijk opnieuw gebruikt. Het ontwerp is gemaakt door Architect Kraaijvanger en wordt gerealiseerd door Lokhorst Bouw en Ontwikkeling.

Tijdens de verbouwing blijft Sport & Cultuur open. Het programma zal zoveel mogelijk doorgang vinden. Waar dat niet het geval is moeten studenten er tijdig over geïnformeerd horen, zo benadrukte de studentenraad maandag 11 april tijdens een overleg met het college van bestuur. Op zijn website en via social media als facebook en twitter (#UpgradeSC) zal Sport & Cultuur updates over de bouw geven. Tevens komt er een informatiehoek in het Sportcafé.

In bovenstaand filmpje, gemaakt door MdB3D, geeft Sport & Cultuur een impressie van de nieuwbouw zoals ontworpen door architectenbureau Kraaijvanger.