De TU Delft heeft sinds deze week twee nieuwe ombudsfunctionarissen. Het gaat om Birgitte Peters voor personeel en om Carin Wensveen voor studenten.
Universiteiten zijn sinds juli vorig jaar verplicht om een ombudsfunctionaris in dienst te hebben. “De ombudsfunctionaris speelt binnen de TU Delft een belangrijk rol bij het borgen van de sociale veiligheid, met name waar het gaat om het signaleren en tegengaan van bredere patronen van ongewenst gedrag”, schrijft TU Nieuws.
TU-medewerkers kunnen bij Peters terecht wanneer ze vastlopen bij het bespreekbaar maken van discriminatie, pesten, seksuele intimidatie of andere vormen van ongewenst gedrag. Op intranet is meer informatie te vinden over de rol van de ombudsfunctionaris voor personeel. Peters is bereikbaar via b.d.peters@tudelft.nl.
Studenten kunnen bij de ombudsfunctionaris terecht wanneer ze het niet eens zijn met de afhandeling van klachten via het centraal klachtenloket. Wensveen is bereikbaar via c.g.m.wensveen@tudelft.nl of telefonisch via 015-2782389.
Peters en Wensveen nemen de taken over van Job van Luyken die twee jaar lang ombudsfunctionaris was voor zowel medewerkers als studenten. In dit interview met Delta kijkt hij terug op zijn tijd. (AB)
Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?
a.m.debruijn@tudelft.nl
Comments are closed.