Twaio-opleiding wordt commercieel bedrijf

De tweejarige postgraduate-opleiding technological design of process & process equipment gaat functioneren als een volwaardig ingenieursbureau.

/strong>

Het nieuwe gezicht van de opleiding is vooral bedoeld om meer studenten te trekken, ook uit het buitenland. Van een ‘nabootsing’ van de werkelijkheid wil prof.dr.ir. Peter Jansens niet spreken. Delft Ingenious Design moet een volwaardig ingenieursbureau worden, al is het maken van winst van ondergeschikt belang. Jansens: ,,We willen niet concurreren met andere ingenieursbureaus. Maar de studenten krijgen reële opdrachten van bedrijven en worden reëel betaald.” De organisatiestructuur is duidelijk op het bedrijfsleven geënt en een raad van commissarissen maakt de overeenkomst met de praktijk compleet.

Tijdens de postgraduatestudie bekwamen twaio’s (tweejarige assistenten in opleiding) zich in het ontwerpen van chemische processen en apparaten voor fabrieken. Al in het eerste jaar krijgen ze opdrachten: in het tweede jaar worden ze gedetacheerd. Omgekeerd werken ook mensen van professionele ingenieursbureau op detacheerbasis voor Delft ID.

Vanaf oktober kunnen studenten terecht in het nieuwe flex office, dat uiterlijk niet van een commercieel ingenieursbureau te onderscheiden mag zijn.