Tunnel Delft Campus open

Na anderhalf jaar bouwwerkzaamheden is de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel van station Delft Campus open. De tunnel is onderdeel van de vernieuwing van voormalig treinstation Delft Zuid en verbindt het stationsgebied, de TU-campus, het naastgelegen Schieoeversgebied en de wijken Tanthof en Voorhof.

Maandag 21 juni fietsten Helga Cuijper (regiodirecteur ProRail), Marc Rosier (portefeuillehouder ov-ontwikkeling van Metropoolregio Rotterdam Den Haag), Martina Huijsmans (wethouder Mobiliteit gemeente Delft), Stephan Brandligt (gebiedswethouder Schieoevers en station Delft Campus) en studente Jessy van Eesteren (faculteit Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica) als eersten door de nieuwe tunnel. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl