TU wil nieuw systeem voor bijhouden van studiepunten

Het oude Basis voor het administreren van de studievoortgang, dat uit 1986 stamt, is verouderd en niet opgewassen tegen de nieuwe eisen zoals het bijhouden van de tempobeurs. Het oude systeem biedt ,,op het gebied van rendementsberekeningen en curriculumevaluatie onvoldoende informatie”, aldus de Stuurgroep Informatiebeleid.

Het nieuwe programma wordt al gebruikt door hbo’s, maar wordt voor de TU nog eens aangepast omdat het niet aan alle eisen van de universiteit voldoet. Bij Technische Bestuurskunde heeft al een pilot gelopen waarmee informatie is verzameld over het gewenste systeem. Daarnaast gebruikt de faculteit Bouwkunde al vijf jaar het Volg+-systeem.

Leverancier Omega denkt het systeem al ruim voor het volgend academisch jaar geïnstalleerd en gebruiksklaar te kunnen hebben.

De aanschaf van het systeem maakt deel uit van een veel groter project waarbij de hele administratie van de TU wordt vervangen door nieuwe computerprogramma’s. Hierbinnen zullen onder andere nieuwe systemen voor personeelsadministratie komen en een management informatie systeem. Binnenkort buigt de universiteitsraadscommissie voor organisatie zich over de financiering van het Volg+-systeem.
(Jrn.)

De TU wil overstappen naar een nieuw computersysteem voor de administratie van studieresultaten. Het oude Basis zal worden vervangen door het nieuwe Volg+-systeem van fabrikant Omega BV in Den Haag. In eerste instantie gaat het om zeven ton voor het administratiesysteem op faculteitsniveau maar ook het hoofdgebouw zal binnenkort overgaan op een nieuw programma.

(Jrn.)