TU vindt nieuwe Adsl-aanbieder

Studenten en medewerkers kunnen binnenkort toch gebruikmaken van snel internet via de TU Delft. De TU heeft met Babyxl een overeenkomst gesloten voor de levering van Adsl. Hiermee krijgen medewerkers en studenten met hoge snelheid toegang tot het netwerk van de TU.

Het definitieve contract is nog niet getekend.

Sinds 21 september is de TU-Adsl-dienst van provider Cistron Telecom uit de lucht. Er maakten zo’n vierhonderd mensen gebruik van het ‘hogesnelheidsinternet’, onder wie veel studenten.

Voordat weer kan worden gesurft op het Adsl-net zijn nog een aantal technische aanpassingen nodig. Zo is een koppeling nodig tussen het netwerk van Babyxl en dat van de TU.

Geïnteresseerden moeten beschikken over een reguliere KPN-telefoonaansluiting. Die was niet nodig bij Cistron. Via de website van Babyxl (www.babyxl.com) is te zien op welke adressen Adsl beschikbaar is. Aanvragers moeten volgens de Dienst Technische Ondersteuning (DTO) van de TU rekenen op vier tot zes weken wachttijd na het indienen van de aanvraag. Mensen die op de wachtlijst voor TU-Adsl bij Cistron stonden, moeten zich opnieuw aanmelden. DTO houdt rekening met die lijst bij het behandelen van de aanvraag.

De TU heeft met Babyxl een overeenkomst gesloten voor de levering van Adsl. Hiermee krijgen medewerkers en studenten met hoge snelheid toegang tot het netwerk van de TU. Het definitieve contract is nog niet getekend.