Buiten de campus

TU-escaperoom gaat weer open

De escaperoom Missie naar Mars van het TU Delft Science Centre gaat op 22 maart weer open voor het publiek, op een nieuwe locatie in de binnenstad. De escaperoom is uitgebreid met een aantal spellen en is volgens het Science Centre uitdagender dan voorheen. In een nagebootste testlocatie worden deelnemers ‘uitgedaagd om met technische en wetenschappelijke raadsels te testen of zij als team geschikt zijn voor de eerste bemande ruimtereis naar Mars’.

De escaperoom moest verhuizen omdat het Science Centre als geheel weg moest uit het markante Mijnbouwgebouw. Het Science Centre is nu te vinden aan de Van der Burghweg, verderop op de campus. In het tweede kwartaal van 2022 zal het voor een deel open gaan. De escaperoom is juist naar het centrum verhuisd en zit nu boven Stadscafé Barbaar aan het Sint Agathaplein.

Het spel is in het Nederlands en in het Engels beschikbaar en vanaf mei kunnen er kinderfeestjes voor kinderen vanaf 12 jaar plaatsvinden. (SB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl