Toernooiwinst voor Paal Centraal

De Delftse Studentenkorfbalvereniging ‘Paal Centraal’ heeft vorige week in Amsterdam het Humpty Dumpty-toernooi gewonnen. Tijdens dit toernooi strijden de eerste competitieteams van alle studentenkorfbalverenigingen jaarlijks om het officieuze Nederlands kampioenschap.

br />
In de eerste poulewedstrijd moest worden aangetreden tegen ‘De Korfbalfaculteit’ uit Amsterdam, de organisator van het toernooi en vorig jaar nog verliezend finalist. Na een snelle voorsprong, wist Paal Centraal deze wedstrijd verrassend met 5-3 te winnen. Vrij gemakkelijk werd vervolgens de wedstrijd tegen het Eindhovense ‘Attila’ gewonnen, waarna enigszins overmoedig werd begonnen aan de laatste poulewedstrijd tegen ‘Argos’ uit Leiden, dat nog zonder punten was. Het nipte 2-2 gelijkspel was echter net voldoende voor de eerste plaats in de poule en een plaats in de finale.

De tegenstander in de finale was ‘De Parabool’ uit Groningen, winnaar van de vorige twee edities en ook dit jaar weer favoriet. Met zeer geconcentreerd spel en niet zonder geluk bleef Paal Centraal in de finalewedstrijd goed bij, en bij het verstrijken van de reguliere speeltijd was de stand 5-5. De verlenging werd gespeeld volgens het ‘Sudden Death’-principe (winnende doelpunt) en na enige spannende minuten met kansen over en weer, zorgde Epy de Vries met een fraai afstandschot voor de overwinning voor Paal Centraal.

Voor inl. over trainen of competitie spelen bij Paal Centraal, bel 015-2124026 of 070-3884192.