TBS

De TBS (Turk bij het Station) is voorgoed gesloten. Geen nachtelijke snacks meer en geen bewaakte fietsenstalling tot diep in de nacht. De vogel die hier het laatste koude patatje van de straat pikt, beseft het waarschijnlijk nog niet.

Naam: Vincenz Thoma
Faculteit: Industrieel Ontwerpen
Titel afstudeerscriptie: Design & development of a city bike

“Mijn moeder zei alleen ‘Wahnsinn’ toen ze hoorde dat ik genomineerd was”, vertelt Vincenz Thoma (oorspronkelijk uit Duitsland). “Mijn familie was trots. Mijn vrienden en collega’s weten nog van niets, maar dat is niet erg. Zo kan ik er rustig van genieten.” Waarom hij genomineerd is? “Met een onderwerp rond stedelijke mobiliteit, haakte ik goed in op de tijdsgeest”, denkt hij. “Daarnaast was mijn eindcijfer hoog en heb ik het project snel en efficiënt afgerond.”
Zijn tip voor een gezonde studie, is het vinden van een goede balans tussen werken en leven. “Ik heb veel studenten gezien die dicht tegen een burn-out aanzaten. Neem dus de tijd even te genieten van het moment, nadat je een opdracht of vak hebt afgerond. Dan ben je daarna gemotiveerder.”
Aan toekomstige afstudeerders wil hij tot slot de volgende raad meegeven: “Kies de juiste mensen voor je begeleidingsteam. Het is noodzakelijk dat je positieve mensen om je heen hebt, die je kunnen motiveren op momenten dat je dat zelf misschien even niet zo goed kunt.”