Kort

Studium Generale gelast feest af

Studium Generale heeft het feest ter ere van het 75-jarig bestaan op 18 november afgelast. Met de strengere maatregelen die onlangs in openbare gebouwen zijn ingegaan – het verplicht dragen van een mondkapje en het advies om anderhalve meter afstand te houden – acht Studium Generale (SG) het onmogelijk om een feest te houden in de hal van de TU Delft Library. Daarbij, schrijft SG-hoofd Yannick Servais, wil hij niemands gezondheid in gevaar brengen.

Bij de bijeenkomst zouden zo’n honderd gasten aanwezig zijn. Op het programma stonden onder meer toespraken van rector Tim van der Hagen en filosoof Alicja Gescinska en muziek van concertpianist en universitair hoofddocent Cynthia Liem.

Servais baalt van de beslissing om het feest af te gelasten, maar had er geen ‘gerust gevoel bij’ om door te gaan. Voor hem is het besluit nog eens extra spijtig, omdat hij de TU Delft binnenkort na drieënhalf jaar verlaat voor een baan aan de Universiteit Utrecht. “Het feest draaide natuurlijk niet om mij, maar het was een mooie symbolische afsluiting geweest. We hebben gegokt en verloren.”

Studium Generale heeft het evenement verplaatst naar het voorjaar van 2022.

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl