Studie Onwijkende Activiteiten

Carlos Santana noemde hem één van zijn favoriete gitaristen.

Nighttown heeft een nieuwe residence dj: Laidback Luke . Luke van Scheppingen zal iedere twee maanden met een kameraad achter de draaitafels staan in de grote zaal. Vrijdagavond is de Britse dj Tom Middleton zijn draaitafelcompagnon. Een deur verder, in Nighttown Theater en Café, is morgen vanaf 24.00 uur Party On!, de afterparty van internationaal urban festival ACT 2003 met de Rotterdams crème de la crème op dj-gebied: dj Code Red en dj Cut Nice. ACT 2003 duurt nog tot woensdag en wordt dan afgesloten met een Hang Out in Off-Corso’s ‘lounge voor creatieve geesten’.

Meer creativiteit is te zien in het Nederlands Architectuur Instituut. Daar hangt vanaf zaterdag het beste afstudeerwerk van 2003 in de tentoonstelling ‘ School’s Out’ . Universiteiten en academies uit Nederland en Vlaanderen selecteerden zestig projecten op het gebied van grafische vormgeving, productontwerp, architectuur, architectonische vormgeving en mode.

In filmhuis Lumen is vanaf vandaag de derde editie van het festival van Spaanse en Portugese films, Festibérico . De openingsfilm vanavond is een voorpremière van ‘Grimm’, de nieuwste film van Alex van Warmerdam , die zelf aanwezig zal zijn bij de vertoning. Komend weekend houdt de Spaanse filmjournalist Louis Alegre inleidingen bij de films ‘Los Lunes Al Sol’ en ‘Familia’. Wie moeite heeft met andere talen is gewaarschuwd: veel films zijn Engels ondertiteld, de Spaanse film ‘Familia’ is zelfs helemaal niet ondertiteld. Het filmfestival duurt nog tot en met 24 november. (MH)

www.speakers.nl . .,

www.nighttown.nl

www.off-corso.nl

www.nai.nl

www.filmhuislumen.nl

In Speakers staat vanavond Tino Gonzales . Afgelopen voorjaar kwam van de blueszanger en -gitarist een nieuwe cd uit. Voordat Gonzales naar Europa emigreerde, trad hij op in de Verenigde Staten met onder anderen BB King, Earth Wind & Fire en Robert Cray. Carlos Santana noemde hem één van zijn favoriete gitaristen.

www.speakers.nl . .,

www.nighttown.nl