Studie Ontwijkende Activiteiten

www.theater-pepijn.nl

www.todaysart.nl

www.kunsthal.nl

Het Groninger Studenten Cabaret Festival is weer op komst: 25, 26 en 27 oktober wordt de stijlvolle Stadsschouwburg in Groningen overspoeld met de subtiele humor van studerend Nederland. Om de kersverse cabaretiers wat podiumervaring op te laten doen vinden er nu al door het hele land try outs plaats, bijvoorbeeld maandag- en dinsdagavond in het Haagse cabarettheater Pepijn. De Hofstad is dan net aan het bijgekomen van TodaysArt, het jaarlijkse creativiteitsfestival in de binnenstad, dat enkele jaren geleden ontstond uit de bekende CultuurNach. TodaysArt is een festival voor voorvooruitstrevende, hedendaagse creativiteit: gedurende de avonden en nachten van 22 en 23 september geven ruim tweehonderd nationale en internationale artiesten hun creatieve visie op ‘what Art is today’. Naast een scala aan muzikanten wordt er ruim aandacht besteed aan de disciplines moderne dans, theater, visuele kunst/multimedia, film/video/fotografie en mode. Op het programma staan onder meer The Orb en de videokunstenaars United Visual Artists. De podia worden verspreid over meer dan 25 locaties in het centrum, zowel indoor als outdoor. Meer creativiteit vind je zaterdag en zondag in de Kunsthal in Rotterdam: veertig galeries, kunsthandelaren, importeurs en producenten stellen het mooiste in hun vakgebied tentoon. ‘Exota! – Colourful World of Interior, Art & Design’ wordt een chique publieksbeurs over de mooiste objecten, kunstvoorwerpen, meubels en accessoires uit onder andere Afrika, Azië en Latijns-Amerika, verrijkt met lezingen, optredens en exotisch eten en drinken. Naast ‘Exota’ is er ook ‘Voici Magritte’, een grote tentoonstelling rondom het werk van de Belgische surrealist. (GR)

www.gscf.nl

www.theater-pepijn.nl