Studie Ontwijkende Activiteiten

Baggy trousers die zaterdagavond in Nighttown niet al teveel hebben gedronken kunnen zondagochtend om 11.00 uur linea recta terug naar de grote zaal voor de Nike Panna Knock-out . De grootste Rotterdamse talenten in het straatvoetbal nemen het daar tegen elkaar op. Drie dagen later mogen Haagse voetballefgozertjes elkaar poorten in het Paard van Troje. De nationale finale is op 22 december in Paradiso.

Terwijl het Paard kort geleden heropende is een andere Haagse club gestopt: notoir vechtpartijhol XS2 heeft per 1 oktober het bijltje erbij neer gegooid, vanwege ‘de moordende concurrentie’. Des te opvallender is dat komende zaterdag aan de Grote Markt een nieuwe club opent: Silly Symphonies . Elke donderdag-, vrijdag- en zaterdagnacht draaien er dj’s als Benny Rodrigues, Laidback Luke en dj Dame.

Het Gemeentemuseum in Den Haag opent zaterdag twee tentoonstellingen. Mart Visser Haute Couture is een overzicht van het werk van de Nederlandse ontwerper in de afgelopen tien jaar. Daarnaast start een tentoonstelling met stillevens en landschappen van de Nederlandse schilder Johan Barthold Jongkind (1819-1891), een van de voorgangers van het impressionisme.

Wie liever naar bewegend beeld kijkt en een dezer dagen voor de televisie hangt, moet eens goed opletten tijdens de reclameblokken. De nieuwste Krasloterij-reclame speelt zich af op de Jacoba van Beierenlaan . In de vorige reclame krast een man een winnend lot aan de bar waarna een toupet op zijn hoofd kruipt. In de JvB-reclame rolt een bierfust uit zichzelf de trap op. En wat doet flink geschud bier vervolgens? Juist. (MH)

www.speakers.nl

www.sillysymphonies.nl

www.nighttown.nl

www.paard.nl

www.gemeentemuseum.nl

In Speakers is vanavond tot diep in de nacht hiphopfeest United Skills met behalve één-op-één-battles ook vette beats van dj’s Shockwave en Represent. Nieuwe talenten in de hiphop staan zaterdag in Nighttown tijdens de regionale voorronde van de Grote Prijs Nederland in de categorie r&b/hiphop. De voorronde singer/songwriter is in Rotown, de gitaarbandjes staan in Waterfront.

www.speakers.nl

www.sillysymphonies.nl