Studenten organiseren vrijwilligersdag

Onder de naam StudentDoet! houden Delftse studenten dinsdag 31 mei een vrijwilligersdag in Delft. Tijdens de actie, georganiseerd door Studenten Vrijwilligerswerk Delft (SVD) en Oras, steken dertig studentenorganisaties hun handen uit de mouwen. Zo is er een sportdag op basisscholen en een benefietconcert op de Markt. Ook worden er verschillende vrijwilligersacties georganiseerd in de stad, zoals het opruimen van zwerfafval.

De inspiratie voor StudentDoet! is voortgekomen uit het concept van NLDoet!, legt Niels Verheugd, voorzitter van SVD uit. “Met deze actie willen we als studenten in Delft graag iets terug doen voor onze stad.”

Voedselbank
Als afsluiting van de dag vindt een benefietconcert plaats op de Markt. Het evenement duurt van 15.00 en 22.00 uur en is voor iedereen toegankelijk. Wel wordt als toegang een donatie gevraagd voor de voedselbank. (MvdV)

• Studenten die bij één van de acties willen helpen kunnen zich aanmelden via de SVD Vacaturebank.
Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl