Studenten azen op oude bioscoop

Studentenvereniging CSR wil zich vestigen in de voormalige bioscoop Studio D aan de Oude Delft 9 tot 13. Studentenvereniging Civitas Studiosorum Reformatorum (CSR) zoekt al vier jaar naar een ander pand.

Of de verhuizing doorgaat hangt af van een aantal factoren. Het pand is in handen van een makelaar die het probeert te verkopen. ,,We weten nog niet zeker of we het financieel kunnen dragen”, zegt preses Leen Oosterom. Hij wil niet uitweiden over de onderhandelingen. ,,We zijn er al de hele zomer druk mee bezig. Pas als we een definitief koopcontract hebben, ondernemen we verdere stappen.”

De begane grond van de huidige sociëteit telt ongeveer honderd vierkante meter. Op de begane grond zit een kleine zaal, een keuken en een toilet. ,,Dat is te klein voor bijvoorbeeld maaltijden en lezingen”, aldus Oosterom. Boven werken het bestuur en de commissies in één kamer. Voor sommige activiteiten, zoals feesten en lezingen, wijkt de vereniging nu uit naar andere locaties.

De oude bioscoop is ruim 2,5 keer zo groot als de huidige locatie. De bedoeling is dat de bioscoopzaal wordt omgebouwd tot sociëteitszaal. Hiervoor moet de schuine vloer recht worden getrokken. Ook moet er een keuken in komen. In de bovenverdiepingen komen studentenkamers.

Studio D wordt momenteel onderzocht op geluidsoverlast. De verwachting is dat de geluidswerende voorzieningen die nu in het pand aanwezig zijn, ook voldoende zijn voor de studenten. Bij een eventuele verhuizing moeten de studenten een oplossing vinden voor de plaatsing van fietsen in de buurt.

Studentenvereniging Civitas Studiosorum Reformatorum (CSR) zoekt al vier jaar naar een ander pand. CSR wil graag verhuizen omdat het huidige pand aan de Oude Delft 251 te klein is. De vereniging heeft momenteel ruim 180 leden. De studenten hebben de gemeentelijke raadscommissie Duurzaamheid verzocht om in te stemmen met de verhuizing naar de oude bioscoop.