StuD sluit contract met TU

Studentenuitzendbureau StuD heeft onlangs een vast contract getekend met de TU Delft.
Hoewel StuD al jaren als preferred supplier veel studenten levert aan de TU, had het bureau nog geen vast contract zoals Randstad en Olympia Uitzendbureau.

Nu dat er wel is, betekent dat voor StuD meer vastigheid.

Ook komt er met het contract meer duidelijkheid binnen de TU over de tarieven die StuD vraagt. Voorheen hanteerde StuD drie tarieven, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de werkzaamheden. Daardoor was binnen afdelingen van de TU soms niet duidelijk waarom zij meer of minder betaalden dan andere afdelingen.

Met het nieuwe contract is er een verschil gemaakt in kortlopende en langdurige opdrachten. Studenten kort inhuren wordt goedkoper en studenten drie jaar of langer inhuren wordt duurder. “Voor studenten zelf verandert er niks: zij blijven hetzelfde verdienen”, zegt accountmanager Maud Brands van StuD

Volgens Brands worden met het contract de kleinere uitzendbureaus nu definitief geweerd binnen de TU. “Je wilt niet dat kleinere uitzendbureaus de mooiste tarieven kunnen geven, terwijl ze hun beloftes misschien niet kunnen waarmaken.”

StuD is het grootste studentenuitzendbureau van Delft: er staan zo’n vijfduizend studenten ingeschreven en vorig jaar hebben er zo’n zestienhonderd studenten gewerkt. Via StuD werken studenten onder meer bij de unit Sport en Cultuur in de horeca of als fitnessinstructeur, en bij het Science Centre als vraagbaak en begeleiders bij workshops. Daarnaast zijn studenten chauffeur van het college van bestuur of werken ze bij een servicepunt.

Volgens Brands is er nu niet veel te merken van de crisis. “Twee jaar geleden kelderden de uren, maar nu gaat het heel erg goed. Bij bedrijven gaan er veel vaste mensen uit, maar worden meer flexibele krachten ingehuurd. Er worden steeds meer programmeurs gevraagd, vooral in het bedrijfsleven.”