In the sportlight: Christel Prins

Gewicht: 68 kilo
Geboortejaar: 1993
Studie: Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek
Sport: Softbal (bij Hitmanics)
Andere sporten: Roeien bij Proteus (2 jaar)

Waarom softbal?“Ik heb als middelbare scholier een half jaar in Amerika gesoftbald toen ik daar was voor een uitwisselingsprogramma.

Elke dag na schooltijd, dat vond ik heel leuk. Dit jaar heb ik dat in Delft weer opgepakt.”

Sterke punten?
“Slaan. Vooral omdat ik dat het leukste vind.”

Zwakke punten?
“Hoge ballen. Bij de eerste training kreeg ik een bal op mijn hoofd toen ik die als infielder probeerde te vangen.”

Blessuregevoeligheid, lichamelijke zwakheden?
“Niet echt, behalve dan die bal op mijn kop.”

Hoogtepunten/prijzen?
“Niet echt. We hebben dit seizoen alleen nog maar verloren.”

Waarom moet iemand gaan softballen?
“Omdat je snel beter wordt. En het is heel afwisselend. Het ene moment ben je aan slag, op het andere sta je ergens in het veld. Voor vrouwen is het een lekker stoere sport. Er zijn niet veel vrouwen die het doen.”

Waarom bij Hitmanics?
“Het is de enige studentenvereniging waar je kunt softballen. Het is een heel kleine vereniging, je bent al snel vrij close met elkaar. Zo leer je ook veel van de wat meer ervaren spelers en speelsters.”

Ambities?
“Ik hoop dat we eens een paar wedstrijden winnen.”

Ergens een hekel aan?
“Aan rennen op de training. Tijdens wedstrijden is dat niet erg, de afstanden tussen de honken zijn vrij klein.”