Sport Kort

Kooyman wint halve marathonDelver Saskia Kooyman is afgelopen zaterdag in Rotterdam Nederlands Studenten Kampioen halve marathon geworden.

De Rotterdam Road Runners organiseerden deze eerste NSK halve marathon in het Kralingse Bos op een bochtig parcours. Bij de heren werd de titel opgeëist door Martin van der Pol uit Nijmegen, die 1.16.39 nodig had. De enige andere Delver die meedeed, Bas van Aken, finishte in 1.36.55.
Schaken

De TU is uitgenodigd mee te doen aan het Delfts Industrieschaaktoernooi. Dit toernooi werd veertig jaar geleden voor het eerst gespeeld ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van de Delftse Schaakclub, die dit jaar honderd jaar bestaat. De wedstrijden vinden plaats op 23, 24 en 25 november in De Lindenhof aan de Zocherweg. Het toernooi bestaat uit viertallen van bedrijven en instellingen van gemeente en overheid. Het aantal te spelen partijen zal tussen de twaalf en vijftien liggen; bedenktijd 20 minuten per persoon. Inl. 015-2785734.

Kooyman wint halve marathon

Delver Saskia Kooyman is afgelopen zaterdag in Rotterdam Nederlands Studenten Kampioen halve marathon geworden. Zij finishte in een tijd van 1.36.19, tevens goed voor een nieuw clubrecord voor de Delftse studenten-atletiekvereniging.

Schaken