Sport

Volgend seizoen mogen de Tutor-dames het in de landelijke hoofdklasse proberen.

,,Toch wel bijzonder voor een studententeam”, aldus Saskia van Vuren, speelster en voorzitter van de vereniging. ,,Maar ik denk dat we ook in de hoofdklasse goed kunnen meekomen. In het bekertoernooi hebben we maar nipt verloren van GDA, en die ploeg speelt nu in hoofdklasse.”

De herenselectie van Tutor heeft ook nog een theoretische kans op het kampioenschap. Maar omdat dat team afhankelijk is van de resultaten van concurrenten, is er voorlopig maar één feestje gepland bij de Delftse zaalvoetbalvereniging.

,,Na onze volgende thuiswedstrijd lopen alle dames een rondje met de vlag en daarna drinken we met elkaar een biertje”, aldus Saskia van Vuren. ,,Want het kampioenschap moeten we nog even in onze eigen hal vieren.”

Roeier Gerritjan Eggenkamp heeft maar weinig tijd om na te genieten van zijn succes. Vorige week slaagde de in Oxford studerende informaticus voor zijn belangrijkste examen in Engeland door The Boatrace (het jaarlijkse roeiduel tussen de universiteiten van Oxford en Cambridge) winnend af te sluiten. Nu maakt hij zich op voor een volgende reeks beproevingen.

,,De tentamens staan voor de deur in Oxford”, vertelt hij. ,,En ik moet flink aan de slag, want door de vele roeitrainingen heb ik al het leerwerk voor me uitgeschoven.”

Aan het nut van alle uren in de roeiboot twijfelt Eggenkamp echter niet. ,,Alles ging tijdens The Boatrace eigenlijk zoals ik verwacht had. Ten eerste de mensenmassa, het was fantastisch om voor zoveel publiek te roeien. Maar het belangrijkste was natuurlijk onze overwinning. We dachten al van tevoren dat we sterk genoeg waren om Cambridge op het laatste stuk te kloppen, en dat bleek ook het geval.”

Ook de herenvolleybalploeg van Punch blijft winnen. Dit weekeinde boekte de formatie van TU-studenten een eenvoudige 4-0 zege op Novo uit Noordwijk. ,,Aan het begin van elke set pakten we een ruime voorsprong, waarna we de set makkelijk en relaxed konden uitspelen. Kortom, geen moeilijk avond voor ons”, verklaarde aanvoerder Jan Jaap Nieuwenhuis.

Door de overwinning blijft Punch 1 op titelkoers. Volgende week ontmoet de ploeg Castellum, de nummer drie van de ranglijst.

De heren van basketbalploeg Punch hebben alle wedstrijden van dit seizoen gewonnen, maar het kampioenschap is nog steeds niet binnen voor de Delftenaren. Na een 78%57 overwinning op naaste concurrent BC Utrecht staat de ploeg weliswaar met vier punten voorsprong bovenaan, maar in theorie kunnen de Utrechters die kloof in de laatste drie wedstrijden nog dichten. (DR)

Tips? Mail naar Rijnvisdg@zonnet.nl

Het seizoen duurt nog vier weken voor het eerste damesteam van zaalvoetbalclub Tutor, maar de belangrijkste buit hebben de TU-studentes al binnen. Na een gemakkelijke 5-2 zege in de uitwedstrijd tegen Weslandia kan de ploeg het kampioenschap in de eerste klasse niet meer ontgaan. Volgend seizoen mogen de Tutor-dames het in de landelijke hoofdklasse proberen.

Tips? Mail naar Rijnvisdg@zonnet.nl