Sport

De waterpoloërs van DSZ Wave verspeelden zondag juist hun laatste kans op promotie. Volgens speler Menno van Leenen was het vooral te wijten aan de lat en de paal dat Wave met 6-7 ten onder ging tegen DES 2. ,,We hebben nog nooit zo vaak op de lat en de paal geschoten”, verklaarde hij na afloop. ,,Ons spel was eigenlijk helemaal niet zo slecht. Maar wat de afronding betreft hadden we echt een offday.” Met nog één competitiewedstrijd op het programma bezet Wave nu de vierde plaats in de competitie.

Ook de Delftse zeilers die dit weekeinde uitkwamen op het Nederlands Studenten Kampioenschap Kieljachtrace op het IJsselmeer grepen naast de prijzen. De boot van de Virgiliaan Jasper ten Berge eindigde als vierde in het eindklassement, zijn verenigingsgenoot Hilke Harms loodste zijn team naar de zesde plek.

Voor de andere twee boten uit Delft verliep de race minder voorspoedig. Het kieljacht van Jelte van Stormbroek moest zich na een aanvaring terugtrekken uit het kampioenschap en de ploeg waarvan Jansbrugger Fleur Hinse deel uitmaakte, finishte als allerlaatste. ,,Maar dat lag ook aan de boot”, vertelde ze. ,,Niet dat we het echt als excuus willen aanvoeren, maar in de voorrondes van het toernooi hadden we een andere boot en toen konden we heel goed meekomen met de rest.”

De hockeyers van DSHC bivakkeerden tot de winterstop in de subtop van de overgangsklasse De laatste weken maakt het team echter een vrije val op de ranglijst. Na de 1-2 nederlaag van dit weekeinde tegen MEP uit Boxtel is DSHC afgezakt naar de zevende plaats op de ranglijst. ,,En toch konden we MEP aardig partij bieden”, aldus coach Diederik Hoeufft. ,,Zij gingen alleen wat zorgvuldiger met de kansen om dan wij.”

Hoewel het seizoen nog maar enkele wedstrijden duurt, heeft Hoeufft nog altijd degradatiezorgen. ,,Volgende week in de wedstrijd tegen Venlo moet het gebeuren”, aldus de coach. ,,Pas als we van die ploeg winnen, zijn we echt veilig.”

Volleybalploeg Punch strijdt nog steeds om promotie. De club dingt mee naar het kampioenschap in de promotieklasse A, al hebben VVO/Aspasia en Castellum de betere papieren.

De TU-studenten hielden het hoofd vrijdagavond koel in de uitwedstrijd tegen die laatste ploeg. Ze beslisten de topper in Alphen aan de Rijn met 3-1. Op de ranglijst heeft Punch nu even veel punten als Castellum, maar de Delftenaren hebben een duel meer gespeeld.

Tips? Mail naar Rijnvisdg@zonnet.nl

De herenploeg van basketbalclub Punch is kampioen. Zaterdag boekten de Delftenaren hun 24ste overwinning op een rij in de eerste klasse van rayon west. Ze overrompelden BC Shooters met 80-48. Door die zege kijkt BC Utrecht, de enige concurrent van Punch, nu tegen een onoverbrugbare achterstand aan van acht punten. Volgend jaar komt Punch uit in de landelijke eerste divisie.

Tips? Mail naar Rijnvisdg@zonnet.nl