Sport

Korfbal % Het eerste team van Paal Centraal verspeelde dit weekeinde kostbare punten. Het Delftse studententeam dat vecht om de derde plaats in de regionale vierde klasse, kwam tegen middenmotor Excelsior niet verder dan een 9-9 gelijkspel. Alleen Paal Centraal-speler Micke Vrolijk raakte deze week alsnog in de winning mood. Hij won de maandelijkse spelregelquiz van de nationale korfbalbond.

Waterpolo % De spelers van DSZ Wave hadden net als vorige week problemen om hun concentratie vast te houden. Ze wonnen wel, met 9-6 van AZL uit Leidschendam. Maar in de laatste periode scoorden de Delftenaren geen enkel doelpunt meer en incasseerden ze drie treffers. Door de winst doet DSZ Wave wel nog steeds mee om de titel.

Rugby % De dames van SRC Thor blijven winnen. Ze hadden zondag weinig problemen om de uitwedstrijd tegen het Utrechtse RUS in hun voordeel te beslissen. Het werd 10-26. SRC Thor is door de zeges van de laatste weken opgeklommen naar de derde plaats in de landelijke competitie.

Atletiek % Op woensdag 11 december organiseert atletiekvereniging De Delvers de derde wedstrijd in de serie Winterse Wippolderlopen. De race gaat om 19:30 uur van start op het Sportcentrum. De afstand bedraagt 5,7 kilometer voor heren en 3,4 kilometer voor dames. Inschrijven kan tot 19.15 uur

Triatlon % De bestuurders van triatlonclub Trinity blikten deze week tevreden terug op het afgelopen seizoen. In het oprichtingsjaar van hun vereniging eindigden de atleten van Trinity meteen als tweede in de Nederlandse Studenten Triatlon Competitie. ,,Zeker geen verkeerd begin”, aldus voorzitter Onno Treur. Toch schroeft hij de verwachtingen voor komend seizoen nog een beetje op. ,,Op het NSK triatlon behaalden we twee vierde plekken, zowel bij de dames als bij de heren. Maar dat zal ons volgend jaar zeker niet gebeuren. Dan moet er minstens één podiumplek bij zitten. We zijn daarvoor nu al weer aan het trainen. Maar ons belangrijkste doel is: zoveel mogelijk mensen aan de triatlon krijgen.”

Voetbal % De selectie van Ariston ’80 werd dit weekeinde uitgeschakeld in de strijd om de Amstel Cup. Zwaluwen Vlaardingen was met 3-0 te sterk voor de TU-studenten. Die nederlaag kwam hard aan bij de Ariston-spelers. Na hun verrassende overwinning in de vorige ronde op tweedeklasser Quick droomden ze al van de Amstel Cup, en zelfs van nog veel grotere bekers. ,,Theoretisch zouden wij als studenten zomaar de districtsbeker kunnen winnen”, filosofeerde de spelersgroep hardop op www.ariston80.nl. ,,Met als beloning deelname volgend seizoen aan de échte Amstel Cup voor profteams. Wat uiteindelijk weer uitzicht biedt op inschrijving voor de Uefa-Cup. We zagen het al helemaal voor ons: Ariston ’80, spelend in een roodblauw gestreept tenue met blauwe broek in Camp Nou. En dat Barcelona dan in reservetenue moet aantreden, haha.”