Sport

En Gerritjan Eggenkamp was niet de enige deelnemer van Proteus-Eretes die dit weekeinde uitblonk in ‘droogroeien’. Juriaan Zwaar deed van zich spreken door het zware overgangsveld te winnen in een tijd van 6,00,7 minuten. En ook de eerstejaars acht van Proteus-Eretes veroverde een eerste prijs.

Volleybal % Het eerste team van Punch werd deze week geklopt door middenmotor Skania. Na vijf sets stapten de TU-studenten uiteindelijk als verliezers van het veld. In de competitie bivakkeert het team nog steeds in de middenmoot.

Ook de dames van Punch waren in de beslissende vijfde set van hun wedstrijd tegen het Haagse Sovicos niet koelbloedig genoeg om de winst binnen te slepen. Aanvoerder Sabine de Richemont wees na afloop de oorzaak aan van de 2-3 nederlaag. ,,De vele fouten en het rommelige spel zorgden ervoor dat we werden afgedroogd met 15-3”, verklaarde ze. Toch zag ze ook nog lichtpuntjes. ,,We hebben toch twee punten weten te pakken van Sovicos, de nummer twee op de ranglijst.”

Rugby % De heren van corpsvereniging DSR-C strijden nog steeds voor een terugkeer naar de hoogste Nederlandse rugbyafdeling: de ereklasse. Zondag zette het team weer een stap in de goede richting door Oisterwijk Oysters eenvoudig met 67-10 te verslaan.

De dames van SRC Thor bleven knap overeind tegen AAC uit Amsterdam. Het duel eindigde in 10-10. En ook in de competitie ontlopen de ploegen elkaar weinig. Thor en AAC vechten al weken om plaats twee en drie op de landelijke ranglijst.

Het herenteam van Thor boekte dit weekeinde ook weer eens een zege. De ploeg bleek in iets te sterk voor Usrs uit Utrecht: 39-24.

Basketbal % De spelers van Punch 1 zijn zonder ook maar een bal te gooien doorgedrongen tot de vierde ronde van het bekertoernooi. De tegenstander van Punch, Breda Basketbal, kon volgens een woordvoerder van de bijna failliete club de benzine voor de reis naar Delft niet betalen.

In de vierde ronde krijgen de Punchers het waarschijnlijker moeilijker. De ploeg werd vorige week tijdens de loting gekoppeld aan Ricoh Astronauts, de regerend landskampioen uit Amsterdam. De precieze datum waarop het bekerduel plaatsvindt, is nog niet bekend. De wedstrijd moet in ieder geval voor 30 december worden afgewerkt in het TU-sportcentrum.

American Football % Delft Dragons verraste vorige week Den Haag Raiders. De TU-ploeg zegvierde met 18-6 over de Raiders, die dit seizoen nog niet hadden verloren. (DR)

Roeien % Gerritjan Eggenkamp van Proteus-Eretes was zaterdag de grote winnaar op het NK indoor roeien. Hij vestigde een nieuw Nederlands record door twee kilometer af te leggen in 5,49,4 minuten. Aan die recordrace kwam geen boot of water te pas. Alle wedstrijden werden afgewerkt op de ergometer, een trainingsapparaat dat de roeiers vooral in de winter gebruiken.