Sport

De TU is weer een sportvereniging rijker. Vandaag (donderdag) vindt de eerste algemene ledenvergadering plaats van de triatlonvereniging Trinity.

br />
Hoewel Trinity pas deze week officieel het levenslicht ziet, behaalde de sportclub vorig weekeinde al het eerste succes. Een van de oprichters, Doeschka Bos (civiele techniek) legde beslag op de vierde plaats in de triatlon van Oss. Het was meteen haar vuurdoop; de meeste leden van Trinity hebben nog nooit aan een wedstrijd meegedaan.

,,Voordat je zo’n vereniging opricht, moet je natuurlijk wel eerst uitproberen of je het leuk vindt om aan een triatlon mee te doen”, aldus Bos. ,,Ik weet nu in ieder geval dat de sport me redelijk goed af gaat. Eigenlijk deed ik in Oss nog niet eens mijn uiterste best, anders had ik zeker op het podium gestaan.”

Na de winter, als het nieuwe triatlonseizoen van start gaat, zullen meer leden van Trinity aan wedstrijden deelnemen. ,,Tot die tijd oefenen we vooral”, zegt Bos. ,,Daarvoor is de vereniging ook vooral opgericht: samen trainen is namelijk veel gezelliger.”

Voor de handballers van Torius is de tijd van trainen voorbij. Dit weekeinde moesten ze aan de bak op de eerste speeldag van de interuniversitaire competitie. Wageningen bleek in de eerste wedstrijd met 15-27 te sterk voor de Delftenaren. ,,We speelden gewoon niet scherp, misschien kwam het door het vroege tijdstip”, zegt Torius-voorzitter Rob Groenouwe. Later op de dag hervonden de TU-handballers zich: ze versloegen Utrecht met 26-17.

De afvaardiging van zeilvereniging Harpyia had op het ‘3 oktober teamzeiltoernooi’ in Leiden weinig moeite om op stoom te komen. Net zoals vorig jaar wonnen de Delftenaren het evenement, dit keer met een tactiek die bestond uit blufpoker.

,,Bij dit soort zeilwedstrijden zijn er zoveel vaarregels dat niet iedereen ze allemaal kan onthouden”, verklaart TU-zeiler Tjibbe Rijpma. ,,Daar profiteerden wij van: steeds als we een boot passeerden, dreunden we alle regels op die voor ons voordelig waren. Daarmee overrompelden we onze tegenstanders af en toe.”

Het eerste herenteam van volleybalclub Punch rekende vrijdag ook meedogenloos af met Zovoc uit Zoetermeer. De TU-studenten stonden geen set af. Na twee gespeelde wedstrijden staat Punch 1 nu derde in de competitie.

De dames van Punch hadden meer moeite om de winst binnen te slepen. Inter Rijswijk bood tot ver in de vijfde set goed weerstand aan het Delftse spel, maar uiteindelijk won Punch met 3-2. ,,Inter Rijswijk was een team van huisvrouwen die niet sprongen en met pisboogjes speelden”, zo blikte speelster Sabine de Richemont terug op de wedstrijd. ,,Langzaam maar zeker kregen wij hun tactiek door, uiteindelijk waren hun acties te doorzichtig voor ons.”

Ook de rugbydames van Thor werden dit weekeinde geconfronteerd met een onbekende speelstijl. Het team reisde af naar België voor deconfrontatie met Leuven, dat vanaf dit seizoen in de Nederlandse competitie uitkomt. Maar echt indruk maakte het Belgische rugby niet: Thor zegevierde met 14-5, terwijl Leuven gedurende de hele wedstrijd met een vrouw meer speelde. (DR)

Tips? Mail Rijnvis@kabelfoon.nl

Tips? Mail Rijnvis@kabelfoon.nl