Sport

Een hoge opleiding is geen garantie voor sportieve successen. Dat ondervond Hubert Kuijpers, damescoach van voetbalclub Ariston ’80 zaterdag.

br />
De dames van Ariston ’80 waren in hun hoofd al begonnen aan de beslissende strafschoppenserie van hun bekerwedstrijd. Maar tegenstander Hbss uit Schiedam stootte het studententeam in de laatste minuut van de officiële speeltijd met een velddoelpunt uit het toernooi.

Volgens Kuijpers was het 1-0 verlies onnodig. Maar waar hij rekende op de voetbalintelligentie van zijn spelers, bleek de technische bagage van de Rsvv-selectie doorslaggevend. ,,Toch moeten wij dit soort ploegen normaal gesproken met ons tactisch inzicht kunnen verslaan. In principe zijn mijn spelers altijd slimmer dan de concurrentie. Alle vrouwen die bij Ariston ’80 spelen, studeren namelijk. Dat in tegenstelling tot de meesten van hun tegenstanders.,,

Ook de heren van Ariston ’80 konden hun academische scholing dit weekeinde niet omzetten in een overwinning op het voetbalveld. De selectie van Rick van Leeuwen gingen met 0-3 ten onder tegen Woubrugge.

De volleyballers van Ariston verloren eveneens, maar hun 3-2 nederlaag in het bekerduel met Zovoc ging gepaard met een goed gevoel. ,,Zovoc speelt een klasse hoger dan wij”, aldus Wim Mortier. ,,Vandaar dat we tevreden waren over ons spel en de tegenstand die we konden bieden.”

Uiteindelijk moest Ariston de vijfde set met 13-15 afstaan aan Zovoc. Toeval, volgens Mortier. ,,Je kunt natuurlijk zeggen dat zij net die klasse hebben om de wedstrijd op het beslissende moment naar zich toe te trekken. Ik geloof daar niet in. Zovoc maakte weinig fouten, maar wij hadden net zo goed kunnen winnen.”

Het eerste damesteam van Punch, de andere aan de TU verbonden volleybalclub, toonde ook zijn goede vorm. Zij lieten de overwinning echter niet uit hun handen glippen. Punch zegevierde met 3-1 over Nesselande. Op de ranglijst neemt de ploeg nu een verdienstelijke vierde plaats in.

Rugbyclub DSR-C haalt de punten dit seizoen niet zo makkelijk binnen. De corpsvereniging heeft moeite met het hoge niveau in de ereklasse. Zondag was het verschil met Rotterdam weliswaar niet groot, maar toch konden de Delftenaren weer een nederlaag bijschrijven (17-25).

Hun collega’s van Thor hielden ook geen goed gevoel over aan de wedstrijd van dit weekeinde. Het Dordrechtse Reeland maakte korte metten met de ploeg: 46-12.

Gelukkig boekten de dames van Thor wel een succesje, al hoefden ze daar niet voor in actie te komen. Hun tegenstander, Lady Bears uit Groningen, kon maar acht spelers op de been brengen. De wedstrijd eindigde daarom in een reglementaire

30-0 overwinning voor Thor.

30-0 overwinning voor Thor.