Sport

Het eerste team van hockeyploeg Dshc heeft het imago van degradatiekandidaat voorlopig van zich afgeschud. Zondag boekten de TU-studenten een knappe 3-1 zege op MEP, de nummer 2 van de ranglijst.

br />
Kostte het Dshc vorig seizoen nog bloed, zweet en tranen om het verblijf in de overgangsklasse te verlengen, dit weekeinde toonde de ploeg aan te zijn gegroeid. De omstandigheden tijdens de wedstrijd tegen MEP in Boxtel waren verre van gunstig voor de Delftenaren: de strafcornerverhouding was 9-1 in hun nadeel en het publiek keerde zich massaal tegen de studenten. Toch bleef het corpsteam op de been.

,,We hadden ons al voorbereid op een onvriendelijke ontvangst en dat was maar goed ook”, verklaarde Dshc-coach Diederik Hoeufft. ,,De toeschouwers schreeuwden beledigingen die echt op de man waren gespeeld. Het publiek in het zuiden is het ergste publiek dat je kunt treffen, dat is algemeen bekend in de hockeywereld.”

Toch had vooral MEP last van de rumoerige sfeer rondom het duel. Beide coaches van de ploeg werden met een rode kaart van het veld gestuurd. ,,Ik geloof niet dat de coaches hun spelers nog echt konden bereiken. Wij hielden het hoofd koel en zij raakten steeds geïrriteerder”, aldus Hoeufft die zijn team zag stijgen naar de subtop van de competitie.

Ook de basketballers van Punch gaat het voor de wind. Dit weekeinde had de ploeg weinig moeite met de New Stars uit Nieuwegein. De eindstand van 97-56 die na afloop van het duel op het scorebord stond, was volgens speler Daan van Egmond veelzeggend. ,,We hebben die jongens vanaf het begin overrompeld. Eigenlijk hebben ze geen moment de kans gehad om in de wedstrijd te komen.”

Tot nu toe kende Punch nog weinig problemen in de eerste klasse van rayon West. Alle wedstrijden werden winnend afgesloten. Vorig seizoen kwam de ploeg al in aanmerking voor promotie, maar het bestuur zag daar destijds van af. ,,Het was lang onzeker of we de selectie intact konden houden”, verklaart Van Egmond. ,,Uiteindelijk is dat wel gelukt en achteraf hadden we misschien toch voor promotie moeten gaan. Het is natuurlijk niet honderd procent zeker dat we dit jaar de titel pakken, maar de kans is wel groot.”

Het eerste elftal van Ariston ’80 toonde zaterdag aan dat het in principe ook met de besten mee kan. De ploeg hield koploper Semper Altius op 1-1. Lange tijd verdedigden de Delftenaren zelfs een voorsprong, maar tien minuten voor tijd kwam de Rijswijkse tegenstander toch op gelijke hoogte. Ariston ’80 neemt nu de achtste plaats in op de ranglijst.

Rugbyclub DSR-C heeft het moeilijk in de ereklasse. Dit weekeinde gingen de TU-studenten op eigen veld met 13-24 onderuit tegen RRC uit Rotterdam. (zie pagina 7 voor een uitgebreid verslag)

De volleybaldames van Punch sloten hun wedstrijd tegen Mov’over wel succesvol af. Ze wonnen met 4-0. ,,Eindelijk hebben we een keer maximale winst behaald”, aldus speelster Karlijn Toebast.

Op woensdag 14 november organiseert atletiekvereniging De Delvers de tweede aflevering van de Winterse Wippolderlopen. De start van de hardloopwedstrijd is om 19.30 uur op het TU-sportcentrum, het inschrijfgeld bedraagt 5 gulden.