Sport

Fanatieke lopers kunnen nog vóór die tijd hun hart ophalen tijdens de eenmalig in ere herstelde Droomtijdloop in de nacht van 28 op 29 oktober. De start van deze halve marathon is om twee uur bij de kantine van SV Wippolder. Omdat om drie uur de klok bij het ingaan van de wintertijd een uur wordt teruggezet, kunnen de deelnemers een ‘droomtijd’ neerzetten. Je wordt er overigens niet minder moe van.

Wat ook op stapel staat is het thaiboksgala, tevens NSK, op zondag 22 oktober op het sportcentrum, aanvang 13.00 uur.

Over Nederlandse studentenkampioenschappen gesproken. Diverse Delftse studenten zijn afgelopen weekend weer over het land uitgewaaierd om hun krachten nationaal te meten. Bij het NSK individueel zeilen, in het Friese Heeg, sleepte de valk van schipper Michiel van der Meulen de wisselbeker in de wacht.

Ook op het NSK sudoku, in Wageningen, sprak Delft een aardig woordje mee. Het team sene, van studentenvereniging DSB, stond na drie rondes weliswaar bovenaan, maar in de daarop volgende finale, waarin een ‘reuzesudoku’ moest worden opgelost, werd het drietal slechts derde.

Een historisch moment voor de korfballers van vierdeklasser Paal Centraal. Voor de allerlaatste maal werd zaterdag op het sportcentrum met rieten manden gespeeld. Bij het vervolg van de veldcompetitie in maart zal het riet vervangen zijn door kunststof. De Delftse studenten die wel al op kunststof manden trainen, verloren overigens met 13-8 van koploper GKV. Topschutter was Jeroen van Rijsbergen met vijf treffers. Opmerkelijk was de flitsende start van de Delftenaren die binnen drie minuten met 3-0 voorstonden. Na zes verloren duels staat de ploeg stijf onderaan. “Er is veel veranderd”, vertelt trainer/speler Sander Slagboom. “We hebben een heel nieuw team. We moeten nog wennen aan elkaar en aan de competitie.” Toch is Slagboom niet somber gestemd: “Veel nederlagen waren helemaal niet groot. We hebben in elke wedstrijd genoeg kansen gehad. Ook tegen GKV.” (JT)

www.droomtijdloop.nl

www.snc.tudelft.nl

De korfballers van Paal Centraal (groen-zwart tenue) leden op het sportcentrum hun zesde achtereenvolgende nederlaag. Minstens zo treurig was het feit dat er definitief afscheid moest worden genomen van de rieten mand. (Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)

Echt winters waren de omstandigheden niet, tijdens de vorige week woensdag door de Delvers gehouden eerste Winterse Wippolderloop (WWL). Het nazomerse weer, droog en zacht, zorgde voor een opkomst van ruim dertig hardlopers. Dat de supersnelle Spaanse Erasmus-student Antonio Tugores met de winst zou strijken op het 6,9 kilometer lange traject, stond eigenlijk al bij voorbaat vast. Meteen na de start nam hij een ruime voorsprong die allengs groter werd. Met zijn eindtijd van 22.10 verpulverde hij het oude parkoersrecord van Loreto Pizzuti met liefst 45 seconden. Ook het vrouwenveld, slechts vier dames groot, kende in Rijnvis van Wirdum geen verrassende winnaar. Zij liep de 4,6 kilometer in 18.40, een nieuw persoonlijk record. Er volgen nog vijf lopen, telkens op de tweede woensdag van de maand.

www.droomtijdloop.nl

www.snc.tudelft.nl