Snel internet stopt

Studenten en medewerkers die TU-Adsl gebruikten, moeten een andere internetprovider vinden.Vrijdag werd bekend dat provider Cistron Telecom niet in staat is de Adsl-dienst voort te zetten.

Vanaf 21 september kan daarom geen gebruik meer worden gemaakt van TU Adsl.

De Dienst Technische Ondersteuning (DTO) van de TU blijft zoeken naar een alternatief voor de gedupeerden. Of dit lukt voor 21 september kan DTO niet garanderen. DTO adviseert gebruikers om direct zelf een alternatieve Adsl-provider te kiezen of een andere tijdelijke faciliteit te nemen, bijvoorbeeld een inbel- of terugbelaccount van de TU. ,,We onderzoeken of er nog TU-Adsl komt”, aldus DTO-medewerker Laura Stappershoef. Ze probeert hierover voor 1 oktober uitsluitsel te geven.

Al eerder werd bekend dat Cistron stopt met het spraakverkeer. Er maken zo’n vierhonderd mensen gebruik van TU-Adsl, onder wie veel studenten. Vooral voor twee grote studentenhuizen, de Apothekersweg en de Ricardushof, is de stopzetting vervelend. Andere Adsl-aanbieders kunnen of willen volgens haar de experimentelere, zwaardere aansluiting die deze huizen nodig hebben, niet aanbieden. Cistron Telecom deed dat wel.

Vrijdag werd bekend dat provider Cistron Telecom niet in staat is de Adsl-dienst voort te zetten. Vanaf 21 september kan daarom geen gebruik meer worden gemaakt van TU Adsl.