‘Slimme’ bh wint TU-wedstrijd

De jaarlijkse TU Delft Impact Contest is dit jaar gewonnen door de teams Smart Bra en CryoCOP. Ze lieten daarmee bijna zestig andere teams achter zich.

De Smart Bra is een idee van masterstudent Rajae Atahiri. Zij wil een slimme bh ontwikkelen die met behulp van sensoren, ‘slimme stoffen’, kunstmatige intelligentie en machine learning onder meer borstkanker in een vroeg stadium kan opsporen.
CryCOP is bedacht door vijf studenten van de TU Delft, TU Eindhoven en Universiteit van Wageningen. Het team ontwikkelde een koolstofafvangtechnologie die pure CO2 kan opvangen tegen een lage prijs.

In het kader van de TU Delft Impact Contest werkten ruim zestig teams aan het lanceren van een eigen startup. Zij volgden workshops, werden gecoached deden mee aan een speeddate-evenement met experts. (AdB)

Nieuwsredacteur Annebelle de Bruijn

a.m.debruijn@tudelft.nl