Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kort

Samenwerking duurzame luchtvaart


Aan tafel voor het Flying Vision-initiatief zaten van links naar rechts Pieter Elbers (KLM), Guillaume Faury (Airbus), Henri Werij (TU Delft), Michel Peters (NLR) en Dick Benschop (Schiphol). (Foto: TU Delft)


Namens de TU Delft tekende L&R-decaan Henri Werij afgelopen maandag een samenwerkingsovereenkomst voor een transitie naar een duurzame luchtvaart in 2050. Hij verklaarde: “‘Duurzaamheid moet in het dna van de huidige en komende generatie van ingenieurs zitten, die wij opleiden ten dienste van een betere wereld. Dit moet vervolgens fungeren als cruciale katalysator voor het realiseren van onze ambitieuze en essentiële doelen voor de luchtvaart.”


Rector/collegevoorzitter Tim van der Hagen, niet bij de ondertekening aanwezig, verwoordde het TU-standpunt: “Wij geloven dat klimaatneutraal vliegen in 2050 mogelijk is. Maar om deze ambitie te laten slagen, is samenwerking op technologische oplossingen voor duurzame luchtvaart tussen de academische wereld, kennisinstellingen, industrie en overheid cruciaal. Deze samenwerking met topspelers uit de luchtvaartsector kan dienen als een snelkookpan voor innovaties om de transitie naar duurzame luchtvaart te versnellen.”


Om de samenwerking te bevorderen is de TU Delft van plan een werk- en ontmoetingsplek op de campus te realiseren waar studenten, onderzoekers, start-ups en R&D-medewerkers van bedrijven elkaar kunnen treffen. De verwachting is dat deze locatie eind 2022 opent.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

j.w.wassink@tudelft.nl

Comments are closed.