Rectorbenoeming

Waarom wordt binnen de TU Delft met twee maten gemeten als het gaat om juridische aangelegenheden? Daarbij doelen wij op de kwestie rond de facultaire studentenraad van Ontwerp, Constructie en Productie (OCP), waarbij de kandidatenlijst voor de verkiezingen een aantal dagen te laat werd ingeleverd. Hierdoor werden de gehouden verkiezingen niet rechtsgeldig verklaard. Het college wenste hierop geen uitzondering te maken. Zodoende zijn de werktuigbouwstudenten dit jaar niet vertegenwoordigd in het medezeggenschaporgaan van de faculteit OCP. Deze situatie komt de gang van zaken binnen de TU Delft evenmin ten goede.

Monique de Groot

Namens studentenpartij Oras

In Delta 30 spreekt collegevoorzitter De Voogd zijn spijt uit over het feit dat de naam van de nieuwe rector niet op tijd bekend is. Maar dat betekent volgens hem niet dat Wakker langer als rector aanblijft. Noodgedwongen zal het bestuursreglement overtreden worden. De Voogd noemt het een kwestie van overmacht en verwacht dat alle betrokkenen dat aanvaarden.

Monique de Groot

Namens studentenpartij Oras