Reclamecampagne Lucht- en Ruimtevaart krijgt Effie

De faculteit Lucht- en Ruimtevaartkunde (L&R) en reclamebureau BartelsVerdonk Impuls hebben gisteren een Effie gekregen voor hun wervingscampagne.

1 Een deel van een van de advertenties uit de winnende campagne.

De Effie is een reclameprijs voor opmerkelijke reclamecampagnes die aantoonbaar effect hadden. Ook moet de campagne een positieve waardering krijgen van de doelgroep. In dit geval gaat het om een flinke groei van het aantal L&R-studenten, terwijl de belangstelling voor andere technische studies daalt en Fokker failliet ging. De campagne die in 1996 van start ging, zorgde voor fascinatie en intrige, volgens de VEA/BVA Effie.

De L&R-campagne bestaat uit vier verschillende advertenties voor scholieren, en vier voor docenten en decanen. Daarnaast kregen potentiële studenten een gratis abonnement op het faculteitsblad, een cd-rom over de studie en uitnodigingen voor meeloopdagen, workshops en masterclasses. L&R is de enige faculteit van de TU die een extern reclamebureau in de arm heeft genomen.

Andere Effies gingen gisteren onder andere naar de reclame ‘Succes is een keuze’ van Cup-a-Soup en ‘Wat u zoekt heeft Scoot al gevonden’. Er werden in totaal tien Effies uitgereikt.

1 Een deel van een van de advertenties uit de winnende campagne.