Raadsvragen over studentenwelzijn

Stip en GroenLinks hebben het Delftse gemeentebestuur schriftelijke vragen gesteld over studentenwelzijn. Zo willen de gemeenteraadsfracties het onderwerp ‘meer politieke lading’ geven, aldus Stip-fractielid Marnix Weiler.

Wethouder Karin Schrederhof zei in januari 2019 in reactie op mondelinge vragen van Stip dat het ‘steuncircuit’ ‘eigenlijk wel goed’ werkt, maar dat (internationale) studenten met psychische problemen soms toch te laat op de goede plek terechtkomen. Ze zegde toe om ‘het communicatiecircuit’ te gaan onderzoeken.

Stip en GroenLinks willen nu onder meer weten welke oplossingen de gemeente heeft gevonden om (de zorg voor) het studentenwelzijn te verbeteren. Ook vragen zij zich af hoe de ‘huidige samenwerking tussen de TU, studentenverenigingen, GGZ-instellingen, huisartsen en de gemeente’ ervoor zorgt dat studenten  met psychische problemen ‘in beeld blijven’. De gemeente heeft dertig dagen de tijd om de vragen te beantwoorden. (SB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl