Opinie

Plakkers

Toch is het heel simpel: in de Algemene Politie Verordening van Delft en de bijlagen staat expliciet, dat de wanden van onder andere de Hamtunnel (bij de C1000) en de stationstunnel zijn bedoeld om posters te plakken.

Tot mijn verbazing berichtte Delta 28 dat er opnieuw plakkende studenten door de politie waren lastig gevallen, nu in de stationstunnel. Het kostte ze hun plakspullen en ze moesten de tunnel schoonmaken. Onterecht, want de stationstunnel is ook genoemd in de APV. Waarom is zelfs een uitspraak van de rechter niet genoeg voor de Delftse politie?

Student scheikunde .

Op 1 oktober 1999 ben ik samen met Michel Schut aangehouden, omdat ik posters plakte op een openbare aanplaklocatie. De agenten die ons aanhielden waren van mening dat dat niet mocht. Twee jaar later had de officier van justitie er in de rechtszaal slechts vijf minuten voor nodig om in te zien dat de aanklacht onterecht was en ik werd ontslagen van rechtsvervolging. In die twee jaar hebben veel mensen veel tijd in de zaak gestoken.

Student scheikunde .