Onderwijs

Pittige klachten over invoering Baan

In twee weken kreeg de ondernemingsraad tien schriftelijke klachten over Baan, Volg+ en Peoplesoft binnen op de daarvoor bestemde site.Initiatiefnemer Krook: ,,Het zijn minder reacties dan we verwacht hadden, maar ik denk dat nog niet iedereen van deze actie op de hoogte is.

Deze week hebben we nog postertjes rondgestuurd.”

De inhoud van de reacties is volgens Krook ‘pittig’. ,,Het zijn uitgebreide mails. Enkele zijn namens hele afdelingen gestuurd. Mensen klagen over een te snelle invoering, over de organisatie rond de invoering, maar ook over de systemen zelf. Dat bepaalde functies ontbreken bijvoorbeeld.”

Het aantal reacties stelt Krook teleur omdat er bij de or-leden mondeling veel geklaagd is over de nieuwe automatiseringssytemen. Hij vermoedt dat voor veel mensen het opstellen van een brief of mail een stap te ver is en dat sommigen ook anoniem willen blijven. De mondelinge reacties gaat de werkgroep overigens ook vastleggen.

Het meest opvallende mailtje, vindt Krook, is afkomstig uit de basiseenheid Ontwerpen van informatiesystemen van ITS. Zij blijken in het geheel niet betrokken te zijn geweest bij de automatisering, terwijl ze graag hun expertise hadden willen delen.

Onder het motto ‘Breek me de bek niet open’ opende de werkgroep twee weken geleden de eigen ‘klaagsite’. Iedereen kan er zijn problemen kwijt over Baan, Volg+ en Peoplesoft. Suggesties voor verbeteringen zijn ook welkom. De site (www.or.tudelft.nl/pias/orpias) blijft nog zeker enkele weken in de lucht.

In twee weken kreeg de ondernemingsraad tien schriftelijke klachten over Baan, Volg+ en Peoplesoft binnen op de daarvoor bestemde site.

Initiatiefnemer Krook: ,,Het zijn minder reacties dan we verwacht hadden, maar ik denk dat nog niet iedereen van deze actie op de hoogte is. Deze week hebben we nog postertjes rondgestuurd.”

De inhoud van de reacties is volgens Krook ‘pittig’. ,,Het zijn uitgebreide mails. Enkele zijn namens hele afdelingen gestuurd. Mensen klagen over een te snelle invoering, over de organisatie rond de invoering, maar ook over de systemen zelf. Dat bepaalde functies ontbreken bijvoorbeeld.”

Het aantal reacties stelt Krook teleur omdat er bij de or-leden mondeling veel geklaagd is over de nieuwe automatiseringssytemen. Hij vermoedt dat voor veel mensen het opstellen van een brief of mail een stap te ver is en dat sommigen ook anoniem willen blijven. De mondelinge reacties gaat de werkgroep overigens ook vastleggen.

Het meest opvallende mailtje, vindt Krook, is afkomstig uit de basiseenheid Ontwerpen van informatiesystemen van ITS. Zij blijken in het geheel niet betrokken te zijn geweest bij de automatisering, terwijl ze graag hun expertise hadden willen delen.

Onder het motto ‘Breek me de bek niet open’ opende de werkgroep twee weken geleden de eigen ‘klaagsite’. Iedereen kan er zijn problemen kwijt over Baan, Volg+ en Peoplesoft. Suggesties voor verbeteringen zijn ook welkom. De site (www.or.tudelft.nl/pias/orpias) blijft nog zeker enkele weken in de lucht.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.