Opinie

Perfectionisme

Zeker met het bindend studieadvies op komst zullen deze studenten extra steun nodig hebben en dat is het tegengestelde van wat het College ze wil geven. Studenten die niet rap genoeg door de studie lopen hoeven niet meer op begeleiding te rekenen als het aan het College ligt. Lopen ze de achterstand in, dan mogen ze weer bij docenten aankloppen. Tip van de VSSD: ‘Kijk verder dan je neus lang is!’.
Rienk Landstra

Commissaris Extern VSSD

Tip van de Technische Universiteit Delft: ‘Perfectionisme is niet nodig, met zestig procent van een tien kom je er ook!’. Deze kreet vormde een nieuw dieptepunt in een reeks van tips die de TU op radio 538 verspreidde om nieuwe studenten te werven. Het aantal nieuwe aanmeldingen valt inderdaad tegen, maar is dat een reden voor een universiteit die pretendeert tot de top van Europa te behoren, met louter excellente studenten om zich dan maar op deze ‘ondergrens’ te richten?

Rienk Landstra

Commissaris Extern VSSD