Opnieuw inbraak: nu bij Elektro

Uit het gebouw van Elektrotechniek is afgelopen weekend een geldbedrag van 7500 gulden gestolen. Het is nog niet bekend hoe de dader in de nacht van zondag op maandag het gebouw binnengekomen is. Met een sleutel, die gewoon aan het sleutelbord hing, werd een kluis geopend in de portiersloge.

Het beveiligingsbedrijf van de TU, VNV, ontdekte de inbraak maandagochtend. Zondagnacht zouden de deuren nog gecontroleerd zijn. Het is de vijfde inbraak in een TU-gebouw in korte tijd. In alle gevallen werden kluisjes opengebroken en verdween er contant geld. De inbraken vinden altijd plaats in het weekend, en steeds bij een andere faculteit of dienst.

Het is nog niet bekend hoe de dader in de nacht van zondag op maandag het gebouw binnengekomen is. Met een sleutel, die gewoon aan het sleutelbord hing, werd een kluis geopend in de portiersloge. Daaruit werd een geldbedrag van 7500 gulden ontvreemd. Verder is er weinig schade.