Oops! opblaaspop

Maar liefst twee Delftse bands stonden afgelopen week in een muzikale finale. Maar waar ‘Incense’ zaterdag de Grote Prijs wegsleepte in de Melkweg, sneuvelde de band ‘Niet lief’ een dag eerder in de finale van de ‘Britney Spears koffer competitie’. Daarmee zag de band de hoofdprijs, een live-optreden bij Dolf Jansen, aan zich voorbijgaan. Het lied van de gelegenheidscombinatie van Band Spencer en Dutch Poets werd in één avond opgenomen in een studentenflat. ,,Het aantal stemmen is nooit genoemd”, laat bandlid Jorrit den Broeder enigszins teleurgesteld weten. ,,Maar twee flauwe grunge-bandjes hadden volgens Dolf Jansen gewonnen.” Behalve het live-optreden in de studio ziet de band ook de felbegeerde Britney-opblaaspop aan haar neus voorbijgaan.