Ook ‘walk-out’ in Delft maandagochtend

Op maandag 13 mei willen studenten en medewerkers van allerlei universiteiten en hogescholen protesteren met een ‘walk-out’: om 11 uur staken ze hun werkzaamheden en lopen ze naar buiten. Ook in Delft is een dergelijk protest aangekondigd door een groep die zich Engineering Solidarity Palestine Delft noemt en die wordt gesteund door End Fossil LU TUD.

Met de walk-out willen de activisten hun solidariteit tonen met studenten en medewerkers in Amsterdam en Utrecht, die afgelopen week hebben gedemonstreerd tegen de oorlog in Gaza en tegen wie de politie meerdere malen met geweld is opgetreden.

De actie in Delft vindt net als vorige week plaats op de Freezone naast de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica. Toen kwamen er enkele tientallen mensen op af.