Nog geen ombudsfunctionaris voor studenten

De TU Delft onderzoekt twee mogelijkheden om het vertrek van Niek Graafland, voormalig ombudsman studenten, op te vangen. Dit vertelde vice-rector Rob Mudde in zijn meest recente overleg met de studentenraad. De eerste optie is dat Job van Luyken, ombudsman personeel, een tijdelijke dubbelrol vervult. Een tweede optie is dat Van Luyken een permanente dubbelrol vervult. Al is het volgens Mudde lastig inschatten of dit te combineren is. “Dat heeft vooral te maken met de werklast.”
Studenten met een klacht kunnen nu terecht bij het centraal klachtenloket. Goed om te weten, het klachtenloket behandelt geen klachten over de inhoud en de beoordeling van toetsen. Hiervoor kunnen studenten contact opnemen met de desbetreffende examencommissie. Voor klachten over ongewenst gedrag, discriminatie of (seksuele) intimidatie zijn de vertrouwenspersonen bereikbaar voor hulp, opvang en advies. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl