Naakt zwemmen in Delft

Ben je student en houd je van zwemmen in je blootje? De Naturistische Zwemvereniging Delft (NZD) zoekt nieuwe leden en anderen die af en toe naakt willen zwemmen. De club bestaat nu uit 51 leden en 30 mensen die af en toe komen.

Volgens NZD-voorzitter Jacob van der Woude is naakt zwemmen fijn omdat ‘je dan geen last hebt van knellende zwemkleding’. “Je voelt veel beter hoe je lichaam contact heeft met het water. Het is op gegeven moment zo natuurlijk dat je niets anders meer wilt. Je voelt je vrij en kunt heerlijk jezelf zijn.”

Eenmaal bloot valt volgens Van der Woude niemand meer op. “Natuurlijk is het de eerste keer een beetje onwennig om je in de buurt van onbekenden uit te kleden. Maar dat geldt voor iedereen. Verschillen die er waren door de kleding vallen weg.” De voorzitter omschrijft NZD als een vereniging ‘waar mensen op een heel natuurlijke manier met elkaar omgaan en respect voor elkaar hebben’. “Intimiteiten zijn niet toegestaan. Bovenal is de NZD een vereniging waar mensen het heel plezierig en gezellig hebben.” (SB)

Gratis in september

• Zwemmen met de NZD kan iedere zondag vanaf 4 september 2022 tussen 13:00 en 14:00 uur in het Sportfondsenbad in Delft. In de maand september is toegang voor studenten gratis. Daarna betalen studenten 6 euro per keer en andere volwassenen 7 euro. Een lidmaatschap voor een jaar kost 135 euro. Dan is het zwemmen vrij. Bij het lidmaatschap komen meer voordelen. Zie daarvoor de NZD-website.
Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl