Moslims met honger

De Ramadan, wat is dat dan? Dinsdagmiddag halfvijf, student Lucht- en Ruimtevaart en Marokkaan Hamid Bazi zit een kwartier voor zonsondergang in de entreehal van het Hoofdgebouw en legt uit: ,,Tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten. Niet drinken, niet roken, vaker bidden dan normaal, maar niet minder hard werken. Verder is ook vasten met je ogen belangrijk, dus niet toegeven aan lustgevoelens en geen oogcontact zoeken met meisjes. En je moet niet roddelen over iemand want, zeggen wij: ‘dan eet je zijn vlees rauw’. Na zonsondergang begin je met een licht soepje, van zwaar eten op een lege maag wordt je duizelig. Omdat ik zo nog moet werken heb ik een paar dadels in aluminiumfolie verpakt voor wanneer de zon onder is, want je mag de maaltijd niet te lang uitstellen anders doe je aan zelfpijniging.”